ROTAMIZ STEM PROJESİ ARŞİV - 2022-2023
Proje Planı
Projenin Adı | ROTAMIZ STEM |
Projenin Sahibi | Antalya Valiliği |
Hedef Kitle | STEM Temel Seviye Hizmet İçi Eğitimini almış öğretmenlerimizin okulları ve öğrencileri. |
Projenin Gerekçesi | *Teknolojinin hızlı gelişim gösterdiği günümüzde, Endüstri 4.0 olarak bilinen “Dördüncü Sanayi Devriminden” itibaren ülkeler gerek bilimsel gerekse sanayi alanında güçlü hamleler yaparak ülkelerinin geleceğini planlamaktadırlar. *Özellikle bilim ve teknoloji alanlarında yaşanan bu hızlı ilerleyiş toplumlarda değişimi de beraberinde getirmiştir. Bu değişimler özellikle sağlık, ekonomi, sanat, iletişim ve eğitim gibi birçok alanı da doğrudan etkilemiştir. Söz konusu alanlarda sürekli yeni buluşlara imza atılırken, teknoloji yaşamımızın her alanına girmektedir. Bilim ve teknolojide meydana gelen bu hızlı değişimler ülkeler arası rekabeti arttırmıştır. Ülkelerin uluslararası alanda söz sahibi olabilmesi için bireylerin de farklı becerilere sahip olması zorunluluk haline gelmiştir. 21. yüzyıl becerileri olarak adlandırılan bu beceriler yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, bilimsel süreç becerilerine sahip olma, takım olarak işbirliği içinde çalışabilme olarak sıralanabilir (Akgündüz, Ertepınar, Ger, Kaplan Sayı ve Türk, 2015). *Bu becerilere sahip bireyler yetiştirmek, ülkelerin ekonomik ve teknolojik gelişmelere ayak uydurabilmesi için gereklidir. Günümüz meslekleri de bu beceriler çerçevesinde şekillenmektedir. Bu nedenle, erken çocukluk döneminden itibaren bu becerilerin çocuklara kazandırılması oldukça önemlidir. 21. yüzyıl becerilerinin bireylere kazandırılmasına yönelik ihtiyaçlar, ülkelerin eğitim sistemlerinde yeniliklere gidilmesine neden olmuş, çeşitli öğretim, yöntem ve yaklaşımları kullanılmaya başlanmıştır. STEM eğitimi birçok alan ve beceriyi kapsaması sayesinde bu yeni yaklaşımlar içerisinde öne çıkan bir yaklaşım olarak yerini almıştır. Matematik, teknoloji, mühendislik ve fen alanlarını tek çatı altında toplayıp bütünleştiren STEM eğitimi 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında etkin rol oynamaktadır (Akgündüz, Aydeniz, Çakmakçı, Çavaş, Çorlu, Öner ve Özdemir, 2015). * STEM terimi, orijinal dilinde Science (fen), Technology (teknoloji), Engineering (mühendislik) ve Mathematics (matematik) alanlarının baş harflerinin bir araya gelmesinden meydana gelmektedir. Ülkemizde FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) olarak da adlandırılmaktadır. * STEM; fen, teknoloji, matematik ve mühendislik alanlarının içerdiği bilgi ve becerilerin bütünleştirilmesi yoluyla, öğrencilere iletişim kurma, takım çalışması yapma, yaratıcı düşünebilme, araştırma yapma, sorgulama, üretme ve günlük hayat problemlerini çözebilme gibi birtakım becerilerin kazandırılmasını amaçlayan disiplinler arası bir eğitim yaklaşımıdır (Tezel ve Yaman, 2017). Böylece disiplinler arası ayrımın kaldırılması ve okul öncesinden üniversiteye kadar sorgulayan, araştıran, üreten ve yeni buluşlar yapabilen bir nesil yetiştirilmesi amaçlanmaktadır (Daşdemir, Cengiz ve Aksoy, 2018). STEM eğitiminin bir diğer amacı; farklı kademelerde eğitim alan meraklı, sorgulayıcı, yetenekli ve farklı becerilere sahip öğrencilerin belirlenerek, bu öğrencilerin üniversitelerde STEM alanlarına yönlendirilmesine olanak vermektir (Daşdemir vd.2018) * Milli Eğitim Bakanlığı (2016) tarafından STEM Eğitim Raporu yayınlanmış ve ülkemizde STEM eğitiminin yaygınlaştırılması için bir eylem planı hazırlanmıştır. Bu eylem planında aşağıda belirtilen başlıklar yer almaktadır. -STEM Eğitimi merkezlerinin kurulması, * Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak öğretmenlerimizin çağın gereği olan STEM Eğitim Yaklaşımını öğrenmeleri ve müfredata entegre ederek sınıf ortamında bu modeli uygulamaları öncelikli hedefimizdir. İlimiz genelinde özellikle erken çocukluk döneminde, öğrencilerimizin bu yaklaşım ile tanışmaları ve eğitim öğretim yaşamlarını, hatta gelecekte seçecekleri meslekleri bu eğitim yaklaşımının kazanımlarıyla şekillendirmeleri önemlidir. Bu proje kapsamında ilimizde görev yapan tüm öğretmenlerimizin STEM Eğitimi almalarını ve fiziksel şartları uygun olan okullarımızda STEM Atölyeleri kurulmasını hedeflemekteyiz. Bu sayede küresel rekabete dâhil olabilecek nitelikli bireyler yetiştireceğiz. |
Projenin Amaçları ve Hedefleri | Projenin Genel Hedefi; İlimiz genelinde öğretmen ve öğrencilerimizin STEM Eğitim Yaklaşımını öğrenmelerine liderlik yapmaktır. Projenin Özel Hedefleri; *Öğretmenlerimize STEM ile ilgili eğitimler vermek, * Öğrencilerimize iletişim kurma, takım çalışması yapma, yaratıcı düşünebilme, araştırma yapma, sorgulama, üretme ve günlük hayat problemlerini çözebilme becerisi kazandırmak, *Öğrencilerimize teknolojiyi verimli kullanmaları konusunda rehberlik yapmak, * Öğrencilerin okulda elde ettikleri bilgileri günlük hayatta kullanabilmelerini, ürüne dönüştürmelerini sağlamak, bir meslek seçimi yaptıklarında meslek hayatında nelerle karşılaşacaklarını, neler yapacaklarını temel seviyede kavratmak, * Okullarda STEM Kulüpleri kurulmasını desteklemek. *STEM Atölyeleri kurmak, STEM eğitimini il genelindeki okullara yayabilmek, öğretmenlerin STEM eğitim modeli mesleki yeterliliklerini arttırabilmek ve daha fazla öğrencinin bu atölyelerden faydalanmasını sağlamak. * STEM Proje Şenliği düzenleyerek STEM Öğretmenlerini ve öğrencilerini bir araya getirmek, *STEM Okulu Etiketi ile ilgili çalışmalar yaparak ilimizdeki STEM Okulu sayısını arttırmak, |
Projenin Yasal Dayanağı | *14/06/1973 tarihli 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu * Milli Eğitim Bakanlığı 2015-2019 Stratejik Planı |
Projeyi Yürütecek Kişiler | Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
Projenin Başlangıç ve Bitiş Tarihi | 24.12.2021-16.06.2022 |
Projenin Uygulama Adımları | 1-Gönüllü öğretmenlerden oluşan bir grup öğretmene STEM (Temel Seviye) Hizmet İçi Kursunun verilmesi. 2-Proje Yürütme Kurulunun belirlenmesi. 3-Proje Çalışma Takviminin hazırlanması. 4-Proje Ders Planı Hazırlama Komisyonunun oluşturulması. 5-Projenin yürütüleceği okullar, koordinatör öğretmen ve idarecilerin iletişim bilgilerinin listesinin hazırlanması. 6-İlimiz genelinde tüm resmi ve özel kurumlarda görev yapan öğretmenlere ve yöneticilere yönelik STEM bilgilendirme toplantısı yapılması. |
Projenin Uygulanacağı Yer | STEM Temel Seviye Hizmet İçi Eğitim Kursunu almış öğretmenlerimizin okulları. |
Sürdürülebilirlik | Her yıl uygulanabilir. |
Riskler | STEM Atölyeleri kurmak için maddi ve fiziki yetersizlikler. |
Projeyi Hazırlayanlar | Mehmet KARAKAŞ - Figen ERTUĞRUL |
Kaynakça | · http://yegitek.meb.gov.tr/stem_egitimi_raporu.pdf · Kevser HERDEM* İbrahim ÜNAL**Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi / Journal of Educational Sciences ISSN: 1300-8889 DOI: 10.15285/maruaebd.38141 · H. Beyza Canbazoğlu ve Songül Tümkaya Turkish Journal of Computer and Mathematics Education Vol.11 No.1 (2020), 188-209 Sorumlu Yazar: H. Beyza Canbazoğlu Kaynak Gösterme: Canbazoğlu, H. B. ve Tümkaya, S. (2020). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin fen, teknoloji, mühendislik, matematik (FeTeMM) tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(1), 188-209. Araştırma Makalesi · Mehmet Akif BİRCAN, Çetin KÖKSAL, Ahmet Turan CIMBIZ Türkiye’deki STEM Merkezlerinin İncelenmesi ve STEM Merkezi Model Önerisi Examining The Stem Centres in Turkey and Stem Centre Model Proposal ⌠Araştırma Makalesi / Research Article⌡ · Alyse C. Hachey2 Department of Teacher Education, University of Texas at El Paso, El Paso, Texas, USA 0000-0001-6503-7283 Success for all: fostering early childhood STEM identity (2020) IJOFE, 2020, 6 (1), 201-208 ISSN: 2149-3030 · Pınar ÇAVAŞ, Aslıhan AYAR, Selin BULA TURUPLU ve Gizem GÜRCAN YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty), 2020; 17(1):823-854, http://efdergi.yyu.edu.tr , doi: 10.33711/yyuefd.751853 Araştırma Makalesi ISSN: 1305-2020 823 Türkiye’de STEM Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmaların Durumu Üzerine Bir Çalışma · MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan "Okul Öncesinden Ortaöğretime Farklı Disiplinlerde STEM Eğitimi Uygulamaları Kitabı"
|
ANTALYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“ROTAMIZ STEM PROJESİ” YÜRÜTME KURULU
S.No | SORUMLU KİŞİ | ÜNVANI | KURUMU | TELEFON |
1 | Mehmet KARAKAŞ | İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı | Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü | 05325120888 |
2 | Figen ERTUĞRUL | İngilizce Öğretmeni | Antalya İl MEM ARGE | 05063599209 |
3 | Havva DÜZENLİ | Okul Öncesi Öğretmeni | İbrahim Doğaner İlkokulu Kepez/ANTALYA | 05428419650 |
4 | Rabia KILINÇ | Sınıf Öğretmeni | Altınaova İlkokulu Kepez/ANTALYA | 05054501220 |
5 | Emine KUTLU | Fen Bilimleri Öğretmeni | Cumhuriyet Gülhizar Osman Sarıca İHO Korkuteli/ANTALYA | 05514022184 |
06.12.2021
Mehmet KARAKAŞ
Müdür Yardımcısı
ANTALYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“ROTAMIZ STEM PROJESİ” ÇALIŞMA TAKVİMİ
S.NO | YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER | SORUMLU KİŞİ | TARİH |
1 | Yürütme Kurulu Toplantısı | Mehmet KARAKAŞ | 24.12.2021 |
2 | Etkinlik Komisyonu Toplantısı | Figen ERTUĞRUL | 03.01.2022 |
3 | Proje Afiş ve Logolarının Tasarlanması | Halime İLTAR | 04.01.2022-10.01.2022 |
4 | Proje Afiş ve Logolarının Seçimi | Özge TEKELİ | 11.01.2022-13.01.2022 |
5 | Proje Blog Sayfasının Oluşturulması | Yüksel ERTUĞRUL | 13.01.2022 |
6 | Proje Tanıtım Toplantısı | Figen ERTUĞRUL | 11.02.2022 |
7 | Öğretmen-Öğrenci Ön Anketlerinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi | Fatma DEMİREL Müyesser ERSAVAŞ | 09.02.2022-16.02.2022 |
8 | STEM Öğretmen Eğitimi Kepez | Gülsüm ATİLE | 21.02.2022 |
9 | STEM Öğretmen Eğitimi Muratpaşa-Konyaaltı | Rabia KILINÇ | 22.02.2022 |
10 | STEM Öğretmen Eğitimi Döşemealtı-Aksu-Serik | Hazime ÇEVİK | 23.02.2022 |
11 | STEM Öğretmen Eğitimi Kemer-Kumluca-Gazipaşa | Nasiye YAMAÇ | 24.02.2022 |
12 | STEM Öğretmen Eğitimi Kaş-Demre-Finike | Yüksel ERTUĞRUL | 25.02.2022 |
13 | STEM Öğretmen Eğitimi Manavgat-Alanya | Emine KUTLU | 28.02.2022 |
14 | STEM Öğretmen Eğitimi Korkuteli-Elmalı | Emine İÇÖZ | 01.03.2022 |
15 | STEM Öğretmen Eğitimi Akseki-İbradı-Gündoğmuş | Özge TEKELİ | 02.03.2022 |
16 | STEM Okul Etiketi-STEM İyi Örnek Uygulamaları | Ceyda ÖZDEMİR Esra KAYIŞ | 03.03.2022 |
17 | 1.Etkinlik Planının Uygulanması(Okul Öncesi-İlkokulu-Ortaokul ve Lise) | Aslıhan CEYLAN TEKFÜR | 01.03.2022-31.03.2022 |
Rabia KILINÇ | |||
Sümeyra EROLAN | |||
Şerife DEMİREL | |||
18 | Aylık Değerlendirme Toplantısı | Figen ERTUĞRUL | 31.03.2022 |
19 | 2.Etkinlik Planının Uygulanması(Okul Öncesi-İlkokulu-Ortaokul ve Lise) | Hazime ÇEVİK | 01.04.2022-30.04.2022 |
Emine İÇÖZ | |||
Zöhre KAZEL | |||
Dilara KILIÇ | |||
20 | Aylık Değerlendirme Toplantısı | Figen ERTUĞRUL | 30.04.2022 |
21 | 3.Etkinlik Planının Uygulanması(Okul Öncesi-İlkokulu-Ortaokul ve Lise) | Emel ULUER | 01.05.2022-31.05.22 |
Binnaz HATIPOĞLU | |||
Seyde ÇAKICI | |||
Zuhal ÖZBAY | |||
22 | Aylık Değerlendirme Toplantısı | Figen ERTUĞRUL | 31.05.2022 |
23 | Öğretmen-Öğrenci Son Anketlerinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi | Fatma DEMİREL Müyesser ERSAVAŞ |
01.06.2022 |
24 | Proje Sanal Sergisinin Hazırlanması | Yüksel ERTUĞRUL | 01.06.2022-15.06-2022 |
25 | Proje Kapanış Toplantısının Yapılması | Figen ERTUĞRUL | 16.06.2022 |
06.12.2021
Mehmet KARAKAŞ
Müdür Yardımcısı
ANTALYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“ROTAMIZ STEM PROJESİ” ETKİNLİK KOMİSYONU
S.NO | YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER | SORUMLU KİŞİ |
1 | STEM Sunumunun Hazırlanması (Scientix Elçileri) | Rabia KILINÇ |
Havva DÜZENLİ | ||
Gülsüm ATİLE | ||
Nasiye YAMAÇ | ||
Emine KUTLU | ||
Nalan YAVUZ | ||
2 | Okul Öncesi Etkinlik Komisyonu | Aslıhan CEYLAN TEKFÜR |
Hazime ÇEVİK | ||
Emel ULUER | ||
3 | İlkokul Etkinlik Komisyonu | Rabia KILINÇ |
Emine İÇÖZ | ||
Binnaz HATIPOĞLU | ||
4 | Ortaokul Etkinlik Komisyonu | Sümeyra EROLAN |
Zöhre KAZEL | ||
Seyde ÇAKICI | ||
5 | Lise Etkinlik Komisyonu | Şerife DEMİREL |
Dilara KILIÇ | ||
Zuhal ÖZBAY |
06.12.2021
Mehmet KARAKAŞ
Müdür Yardımcısı
Yürütme Kurulu
ANTALYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“ROTAMIZ STEM PROJESİ” YÜRÜTME KURULU
No | SORUMLU KİŞİ | ÜNVANI | KURUMU | e-mail |
1 | Mehmet KARAKAŞ | İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı | Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
|
2 | Figen ERTUĞRUL | İngilizce Öğretmeni | Antalya İl MEM ARGE | |
3 | Havva DÜZENLİ | Okul Öncesi Öğretmeni | İbrahim Doğaner İlkokulu Kepez/ANTALYA | |
4 | Rabia KILINÇ | Sınıf Öğretmeni | Altınaova İlkokulu Kepez/ANTALYA | |
5 | Emine KUTLU | Fen Bilimleri Öğretmeni | Cumhuriyet Gülhizar Osman Sarıca İHO Korkuteli/ANTALYA |
|
Pilot Okullarımız
ANTALYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KOORDİNATÖR ÖĞRETMENLER LİSTESİROTAMIZ STEM İL PROJESİ PİLOT OKULLAR VE
Konuk YazarlarDr. Tunç Erdal AKDUR Scientix Türkiye Temsilcisi Bir STEM Eğitimi okulunda; Uygulamalı ders etkinlikleri STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) derslerinin bir parçasıdır. Öğrenciler proje tabanlı ve sorgulamaya dayalı öğrenme etkinlikleri ile öğrenme sürecine etkin olarak katılırlar. STEM ders konu başlıkları ve uygulamaları gerçek dünyadaki sorunların ve problemlerin çözülmesini temel alır. Öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını belirlemek için öğretmenler arasında disiplinlerarası işbirliği vardır. Böylelikle açık hedefleri belli olan proje tabanlı öğrenme etkinlikleri STEM derslerinin içinde yer alır. Proje tabanlı öğretim ve sorgulamaya dayalı öğrenim yöntemleri açık uçlu problemlerin çözümünde kullanılır. STEM eğitimi okulun stratejik planının içinde yer alır ve amaçları tüm stratejik plan belgelerine yansıtılmıştır. Okulun öğretim programı uygulamaları disiplinlerarası öğrenme uygulamalarına izin verir. Öğretim programını uygulayan öğretmenler disiplinlerarası STEM etkinliklerini gerçekleştirebilir. Öğretim programlarının uygulanmasında öğretmenlerin ve öğrencilerin disiplinlerarası STEM projeleri üzerinde çalışabilmeleri için yeterli zaman ve kaynaklar sağlanmıştır. Öğretim programı STEM eğitimini içerir. Öğretim programı uygulamaları öğrencilerin STEM alanlarına yönelik ilgilerini çekmek ve sürdürmek için fırsatlar sunar. Okulda STEM dersleri gerçek dünya problemlerinin çözümüyle ilişkilendirilmiştir, diğer dersler ise tamamlayıcı STEM etkinliklerini içerir.Öğrencilerin bireyselleştirilmiş öğrenme gelişimi izlenir ve öğrencilerin kişisel gelişimi, ilgi ve yetenekleri ortaya çıkarılır. Öğrencilerin STEM meslek alanlarına yönelik öğrenme ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarını belirlemek için proje tabanlı öğrenme etkinlikleri geliştirilir. Proje tabanlı öğrenme etkinliklerini geliştirmek için öğretmenler arasında disiplinlerarası işbirliği vardır. Proje etkinlikleri STEM dersleri içinde gerçekleştirilir. Öğrencilere ilgi ve yetenekleriyle ilgili geri bildirim, sistematik olarak verilir. STEM ders etkinliklerinin ve projelerinin değerlendirmesi için öğretmenlerin disiplinlerarası ortaklaşa belirlediği yöntemleri vardır. Öğretmenler disiplinlerarası projelerin öğrenme üzerindeki etkisini değerlendirir. Öğretmenler STEM projeleriyle öğrencilerinin bireysel ilgi ve yeteneklerini ortaya çıkarmak için çeşitli ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanır. Öğrencilere STEM projeleri sonucu ortaya çıkan bireysel ilgi ve yetenekleriyle ilgili geri bildirim, sistematik olarak verilir. Okulun öğretmenleri arasında işbirliği ile geniş katılımlı bir STEM eğitimi ekibi vardır. Okul Yönetimi öğretmenlerin çoğunluğunun katılım sağladığı bu ekiple disiplinlerarası STEM eğitimine odaklanır. Okul yönetimi öğretmenlerine STEM eğitiminde mesleki gelişimlerini planlamada ve uygulamada yardımcı olur. STEM eğitimiyle ilgili çalıştaylara ve eğitimlere (okulun içinde ve dışında) katılmaları ya da eğitim düzenlemeleri için öğretmenlere zaman ve imkân sağlar. Okulun öğrencilere yönelik STEM etkinlikleri için özel alanları vardır. Örneğin: STEM Laboratuvarı, FAB Laboratuvarı, Robotik Laboratuvarı, Sanal Gerçeklik Laboratuvarı, 3D yazıcılar, Maker alanı, vb. Bu alanlar öğrencilerin üretmesi ve yeni ürünler oluşturması için gerekli materyallere sahiptir ve bunları STEM eğitiminde kullanır. Okulda, öğrencilerin üretmesi ya da ürünler oluşturması için elde bulunan mevcut tüm araçlar, materyaller kullanılarak sürdürülebilir, nesnel ve sürekli STEM eğitimi gerçekleştirilir. Okul STEM eğitimi için dış paydaşlarla sürdürülebilir, gerçekçi ve sürekli biçimde işbirliği yapar. STEM eğitimi için öğrencilerine yönelik okul dışında öğrenme etkinlikleri (bilim müzelerinde, endüstride, STEM merkezlerinde vb.) gerçekleştirir. STEM eğitimi için okul dışı paydaşlarla anlaşmalar yapılarak işbirliği ortamı oluşturulur. Örneğin; endüstri kuruluşlarıyla işbirliği yaparak öğretmen ve öğrencilere STEM meslekleriyle ilgili gerçek ortamlarında bilgileri sağlamayı amaçlayan öğrenme etkinlikleri düzenlenir. Dr. Tunç Erdal AKDUR Türkiye SCİENTİX Koordinatörü Okul Eğitimlerimiz Bu sayfaya kendi okulumuzda yapılan STEM toplantılarını ve başka okullara verdiğiniz eğitimlerin haberlerini ve görsellerini yükleyeceğiz. İlkay OLCAR ÇELİK Ersoy İlkokulu Kepez/ANTALYAOkulumuzda görev yapan öğretmenlerimize STEM konulu eğitim verildi. Rotamız STEM hakkında bilgilendirme yapıldı. 09.03.2022 Okul Sitesi Haberi: https://ersoyilkokulu.meb.k12.tr/icerikler/rotamiz-stem-proje-egitimlerimiz-basladi_12572161.html Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün himayelerinde yürütülen okulumuzun pilot okul olarak yer aldığı "Rotamız Stem"projesinde yapılacak çalışmalar hakkında öğretmen arkadaşlarımıza İngilizce Öğretmenimiz Emine Içöz tarafından bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi. 10/03/2022 Okulumuzda görev yapan öğretmenlerimize STEM konulu eğitim verildi. Rotamız STEM hakkında bilgilendirme yapıldı. 03.03.2022 Müzeyyen DURGUN Küçük Hasan İlkokulu Manavgat/ANTALYA Okulumuzda görev yapan öğretmenlerimize STEM konulu eğitim verildi. "Rotamız STEM" projemiz hakkında bilgilendirme yapıldı. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Seyde ÇAKICI - Süleyman Demirel Ortaokulu Kepez/ANTALYA Okulumuzda görev yapan öğretmenlerimize STEM konulu eğitim verildi. "Rotamız STEM" projemiz hakkında bilgilendirme yapıldı. https://seriktekeliilkokulu.meb.k12.tr/icerikler/rotamiz-stem-antalya-il-projesi_13002961.html https://seriktekeliilkokulu.meb.k12.tr/icerikler/rotamiz-stem-termos-yapimi_13002996.html https://seriktekeliilkokulu.meb.k12.tr/icerikler/rotamiz-stem-dogamizi-koruma-hayalimdeki-dunyada-ev-tasarimim_13003080.html Okul Öncesi Etkinlik PlanlarıRotamız STEM Okul Öncesi PlanlarıOkul Öncesi MART 2022 Planı İçin Tıklayınız. İlkokul Etkinlik PlanlarıRotamız STEM İlkokul Planları İlkokul MART Ayı Planı için Tıklayınızİlkokul NİSAN Ayı Planı için Tıklayınızİlkokul MAYIS Ayı Planı için TıklayınızOrtaokul Etkinlik PlanlarıRotamız STEM Ortaokul Planları Ortaokul MART Ayı Planı için TıklayınızOrtaokul NİSAN Ayı Planı için TıklayınızOrtaokul MAYIS Ayı Planı için TıklayınızRotamız STEM Lise Planları Lise MART Ayı Planı İçin TıklayınızLise NİSAN Ayı Planı İçin TıklayınızLise MAYIS Ayı Planı İçin TıklayınızLise Etkinlik PlanlarıOkul Öncesi MART Ayı EtkinlikleriOkul Öncesi Rotamız STEM Projesi Etkinlikleri KEPEZ-İBRAHİM DOĞANER İLKOKULU Havva DÜZENLİ Çök Kapan Tutun hikayesini dinledik, Depreme Dayanıklı binaları keşfettik Çök Kapan Kurtul canlandırmamızı yaptık Hüseyin Ak İlkokulu-Kepez Çök Kapan Tutun Bodo nun evindeki eşyalar Depreme dayanıklı artık- Hazime ÇevikTeknolojik Araçlar kullanılarak çök kapan tutun hikayesi okundu. karakterlerin maskeleri yapılarak draması yapıldı. deprem anında ne yapılmalı bununla ilgili sohbet edildi çök kapan tutun yapıldı. daha sonra Bodonun evinin tasarımı çizildi. Eşyalar nasıl tasarlansa depreme dayanıklı olur denildi. Atık malzemeler verilerek depreme dayanıklı eşya sabitleme kitleri 3 boyutlu yapıldı. EMEL ULUER VİLAYETLER HİZMET BİRLİĞİ ANAOKULU STEM ETKİNLİK UYGULAMALARI Bodonun depreme karşı korunaklı evi çök kapan tutun hikayesiyle okulumuzda 4 sınıfın katılımıyla uygulanmış ve gerçek hayat problemine çözüm bulunarak tasarımlar yapılmış ve çocuklarda farkındalık oluşmuştur. Emine ergün yerlikaya MURATPAŞA MELAHAT FARAÇLAR İLKOKULU ANASINIFI MART AYI STEM ETKİNLİKLERİ ETKİNLİĞİ GERÇEKLEŞTİREN ÖĞRETMENLERİMİZ: ARZU ŞIK-AYŞE ERDAL Okulumuzun Anasınıfı sabahçı gurubu öğretmen ve öğrencileri STEM projesi kapsamında hazırlanış oldukları “ ÇÖK KAPAN TUTUN“ etkinliği hazırlamışlardır. Bu etkinlik sayesinde çocukların gerçek hayattaki karşılaşabileceği bir sorunun farkına varması ve bu sorun hakkında farklı çözüm yolları bulması ve bu çözüm yollarını hayata geçirmesi sağlanmıştır. Bu çalışmada öğretmen ve öğrenciler aktif katılım sağlayıp eğlenceli ve başarılı bir proje gerçekleştirmişlerdir. Çocukların kalıcı bir öğrenme sağladıkları gözlemlenmiştir. HAKKI TATOĞLU İLKOKULU OKUL ÖNCESİ ROTAMIZ STEM MART AYI ETKİNLİKLERİ Öğrencilerimiz problem durumuna öğretmenleri Gülsüm Atile rehberliğinde Depreme Dayanıklı Ev Tasarım Prototipi Çizimi yapmışlardır. Depremde yapılması gerekenleri öğrenerek gruplar grup en sağlam evleri oyuncak legolar dan yapbozların ahşap altlıklarını kullanarak soru-cevap yöntemi ile stajer öğrencimiz işbirliğinde yapmışlardır. Dayanıklı mı dayanıksız mı test etmişlerdir. Aile katılımı ile de ev de aileleri ile ev tasarımı yapmışlardır. AHMET YESEVİ İLKOKULU OKUL ÖNCESİ ROTAMIZ STEM PROJESİ |
Zaman (dk) | 0 | 4 | 8 | 12 | 16 | 20 |
Sıcaklık(℃) |
Öğrencilerin oluşturduğu ısı yalıtımlı ev modelleri Görsel 3, Görsel 4 ve Görsel 5'de sunulmuştur.
KEPEZ ERSOY ORTAOKULU
MURAT SERİNKAYA
Rotamız STEM Nisan Ayı Etkinlik Uygulaması
Faaliyet Konusu : Isı İletimi
Etkinliğimiz Bilim Uygulamaları ve Matematik Uygulamaları dersinde Okulumuz Matematik öğretmeni Yasemin Buhurcu ile yapılmıştır.
Öğrencilerimizden kullanılacak yalıtım malzemeleri ve Model yapmaya uygun kutular getirmesi istenmiş ve malzeme için 1 haftalık süre verilmiştir
Süre sonunda görevli öğrenciler malzeme getirdiler.
2 ev maketi yapıldı. Ev maketinin birisi strafor kaplandı, diğeri kaplanmadı.
Her iki ev maketi içerisine mum yakıldı. eş zamanlı olarak 30 dk sonunda termometredeki değerler okundu.
Yalıtımlı model Yalıtımsız Model
Başlangıç Sıcaklığı(oC): 25 25
Son Sıcaklık (oC): 47 36
Nisan ayının konusu olan MADDE VE ISI ile ilgili, öğrencilerimizle fikir alış verişinde bulunuldu. Isı yalıtımını sağlamak için neler yapılabileceğimiz konuşuldu. Isı yalıtımını sağlayan maddeler vurgulandı. Bu konuyla ilgili prototip ev hazırlandı.
Öğrenciler ısı iletkeni, ısı yalıtkanı ve ısı yalıtımı konusunda bilgi sahibi olduktan sonra yalıtım için en uygun malzemeleri araştırdılar. Seçtikleri ısı yalıtım malzemeleri ile hazırladıkları ev modelleri üzerinde ısı yalıtımlı ve ısı yalıtımsız ev sıcaklıkları ölçüm yaparak karşılaştırdılar.
Gülay ÇATAL-Abdurrahman Neriman Bileydi Ortaokulu Konyaaltı/Antalya
Ortaokul MAYIS Ayı Etkinlikleri
FİNİKE İSMAİL EROL ORTAOKULU MAYIS AYI ETKİNLİĞİ


Evinizin bahçesinde veya balkonunda organik bir bahçeye sahip misiniz?
Eğer bu bahçeye sahipseniz bahçenizin kenar uzunlukları tahmini ne kadar?
Bahçeniz tahmini olarak ne kadar bir alana sahip
GİZEM AKBAŞ - Muratpaşa Namık Kemal Ortaokulu
''İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE FARKINDALIK YARATARAK ALAN ÖĞRETİMİ '' konulu Stem çalışmalarımıza örnekler
MELAHAT FARAÇLAR ORTAOKULU NİSAN AYI
STEM ÇALIŞMASI FAALİYET RAPORU
FAALİYET ADI: STEM NİSAN AYI ÇALIŞMASI
FAALİYET KONUSU: TOHUM EKEREK ALAN ÖĞRENİMİ
FAALİYET GRUBU:5/E SINIFI ÖĞRENCİLERİ
1-SEVDEGÜL ACAR
2-EMİNE TUĞSEM URBAY
3-EYLÜL ŞENER
FAALİYET ÖZETİ:
Proje için saksı aldık. Saksının boyutlarını ölçtük. Saksının boyu 17 santimetre, eni 12 santimetre belirledik. Tohumları ektik. Tohumları ektikten sonra düzenli sulayarak 5 gün sonra tohumlarımızın filizlendiğini gördük. İki hafta sonra boyları 4 santimetre oldu.3 hafta sonra boyları 11 santimetre oldu. Saksımızın da alanını hesapladık, 204 santimetrekare bulduk.
Seyde ÇAKICI- Süleyman Demirel Ortaokulu Kepez /ANTALYA
Daha sonra öğrenciler gruplar halinde organik bahçelerinin prototiplerini oluşturdular . Bahçemizin alanını 600 santimetrekare olarak belirledik ve aynı alana sahip kenar uzunlukları farklı 3 bahçe modeli oluşturduk.Bir sebze için 25 santimetrekare , 1 fidan için 100 santimetrekare olacak şekilde ayırdık.
KEPEZ ERSOY ORTAOKULU
MURAT SERİNKAYA
Rotamız STEM Mayıs Ayı Etkinlik Uygulaması
Faaliyet Konusu : Tohum Ekerek Alan Öğrenimi
Etkinliğimiz Bilim Uygulamaları dersinde 3 hafta süresince yapılmıştır.
Daha evveli evde biber tohumları çimlendirilmiştir.
Okulumuz bahçesinde Öğretmenimiz Yüksel Ertuğrul Ekolojik Okul Proje kapsamında hayata geçirilen sera içerisinde bir alan belirlenmiştir.
Ekim alanı 2 m 75 cm boyutlarında iki sıra toplam 10 adet fide dikilecek şekilde projelendirilmiştir.
Fideler ilk dikildiğinde ortalama 7cm uzunluğundadır.
3 hafta sonunda fide boyu ortalama 25 cm oldu.
Tarım faaliyetinde doğal gübre kullanıldı.
Lise MART Ayı Etkinlikleri
Antalya Bilim Sanat Merkezi - Nasiye YAMAÇ ŞAHİN
Etkinlik 9, ve 10, sınıflardan oluşan 12 kişilik öğrenci grubu ile yapılmıştır. Canlıların yapısını oluşturan organik ve inorganik bileşikleri açıklandı. Güncel çevre sorunlarının sebeplerini ve olası sonuçlarını değerlendirildi. Birey olarak çevre sorunlarının ortaya çıkmasındaki rolünü sorgulandı. Doğal kaynakların sürdürülebilirliğinin önemini açıklandı. Teknoloji, mühendislik ve 21. yüzyıl kazanımları/ becerileri STEM kapsamında uygulandı. Öğrenciler etkinliklerle yeni fikirler keşfetmek için birbirleriyle çalıştılar. Bu süre zarfında öğrenciler çalışma gruplarına ayrılarak grup üyelerinin görevlerini belirlediler, çalışma hakkında bildikleri, bilmeleri gerekenleri tespit ettiler, kullanabilecekleri malzemeleri belirlediler. Gerekli araştırmaları yaptılar.Öğrencilerden tasarım odaklı çalışmalar yaptılar ve yeni bir ürün elde ettiler. Mühendislik tasarım süreci ve becerilerini uygun tekniklerle değerlendirdiler.
ERÜNAL SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
Erünal Sosyal Bilimler Lisesi
Hidroponik sistem STEM etkinliği 10.sınıftaki 24 öğrenci ile uygulanmıştır.
Biyoloji (4 ders saati)-Dr.Özlem Saygın (Biyoloji Öğretmeni): İklim değişikliği, gıda kıtlığı ve topraksız tarım uygulamaları hakkında konuşuldu. Karbon ayak izlerini hesapladılar. Hidroponik sistem uygulama örnekleri ile ilgili videolar izlendi. Öğrenciler gruplara ayrıldılar. Kendi hidroponik sistemlerini kurmak için ihtiyaçları olan malzemeleri belirlediler ve görev paylaşımı yaptılar. Gruplar hidroponik sistemlerini kurdular.
Kimya (2 ders saati)-Dr. Ayşegül Gençer (Kimya Öğretmeni): Bitkilerin ihtiyaç duyduğu mineralleri araştırdılar. A besini ve B besininin ne olduğu, hangi kimyasalları içerdiğini öğrendiler. Çözeltideki element miktarlarını bileşiklerden yola çıkarak kimyasal hesaplamalarla belirlediler. Günlük olarak kaplardaki suyun pH ve EC değerlerini ölçüp kaydettiler. Değişiklik olan kaplarda pH ayarlaması yaptılar.
Matematik ve Bilgisayar (2 ders saati)-D.Aslı Kaplan Yaşkaya (Matematik Öğretmeni): Bitki büyüme LED lamba sistemi ile aydınlatma hazırladılar. Arduino kart ile LED lambanın 18 saat ışık verip 6 saat kapalı kalmasını programladılar. Günlük ölçülen EC ve pH değerleri ile ilgili grafikler çizdiler.
Aldemir Atilla Konuk Anadolu Lisesi
Yasemin Özlem DURMAZ
Faaliyetin Adı : Rotamız Stem Projesinin Mart Ayı Küresel İklim Değişikliği
Faaliyet Grubu : 10. Sınıfı öğrencileri
Faaliyet Uygulamasına Danışmanlık Eden Öğretmenlerimiz:
Matematik – Mühendislik – Bilgisayar :Matematik Öğretmeni ve Bilgisayar Formatörü Süleyman ŞANLI
Biyoloji : Biyoloji Öğretmeni Menşure Nilgün BASKIN
İngilizce Öğretmeni :Özgür ERGİN
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni : Yasemin Özlem DURMAZ
Tasarlanan Proje Adı : Tüpte Bio Yaşam-TÜBA
Uygulama Süreci : 1 ay
Tasarının ortaya çıkış problemi : Küresel ısınma sonucunda tükenen doğal kaynaklara alternatif neler olabilir ve beslenmemiz için gerekli üretimin devamı için neler yapılabilir ?
Sunulan Çözüm : Tüba yani Tüpte Bio Yaşam Alanının oluşturularak sürdürülebilir besin üretimi az enerji devinim ile devam eden üretim.
Yapılan Uygulamalar-Ortaya Çıkan Ürünler:
-Öğretmen ve öğrencilere Antalya MEB Rotamız Stem adlı proje hakkında bilgilendirme sunumu yapılması.
- Ardından öğrenci grubuna ve proje ekibinde yer alan diğer branş öğretmenleri ile işbirliği içinde planın incelenerek ve tasarı yapılması
-Küresel Isınma ve İklim değişikliği ile Yaratıcı Drama etkinliği Yaptırılması – Yasemin Özlem DURMAZ – Ormanda hayatın küresel ısınma ve iklim değişikliği ile nasıl değişebileceğine dair Okaliptus Birlikteliği drama etkinliği yaptırılması
- -Öğrencilerimiz tüpte bitki yetişir mi ? Sorusu hakkında araştırma yaparken İngilizce Öğretmenimiz tarafından (https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpls.2020.572848/full) İngilizce makale çevirisi yapılmıştır. Plandaki videolar da izletilerek öğrencilere bilgi verilmiştir. Topraksız tarım -10 dk
https://www.youtube.com/watch?v=Q5WXmZdEIPE
- Basit hidroponik sistem – 4 dk
https://www.youtube.com/watch?v=vkZ_yK5TDgk
- PVC borularda hidroponik sistem- 1 dk
https://www.youtube.com/watch?v=YPzoSoQRUKI
-( https://moi3d.org ) Üç boyutlu modelleme sistemi incelendi . Denemeler yapıldı.
- Öğrencilerle kelime bulutu oluşturuldu.
- Uygulama olarak eldeki imkanlarla tüp içinde bitkinin çok az bir su ile ne kadar büyüyeceğinin izlenmesi ,bunun için keten tohumu kullanılmıştır.
-Oluşturulan model açıklaması : Tasarlanan fabrika içinde tüpte güneş enerjisi ile birlikte su- buhar –suya dönüştüren bir mekanizma ile tüplerde bitkiler gün ışığı ile büyütülerek kısa sürede çok verim alınması hedeflenmiştir. Azalan su kaynakları ile geçilen topraksız tarım için tasarlanan bir modeldir.
GÜLVEREN ANADOLU LİSESİ
Danışman Öğretmenler: Dr. Beylem BANBUL VURGUN - Biyoloji Öğretmeni
Ercan BAYRAKTAR- Fizik Öğretmeni
Zuhal ÖZBAY- İngilizce Öğretmeni
ETKİNLİK: Küresel İklim Değişikliği
Hidroponik sistem STEM etkinliği 10.sınıftaki 12 öğrenci ile uygulanmıştır.
Öğrencilerle iklim değişikliği, küresel ısınma, gıda kıtlığı ve topraksız tarım uygulamaları hakkında konuşuldu. Doğal kaynakların sürdürülebilirliği ile ilgili beyin fırtınası yapıldı. Öğrencilerin ön bilgileri ortaya çıkarıldıktan sonra konuyla ilgili aşağıdaki videolar izletildi.
How to grow Kratky Hydroponic Lettuce
https://www.youtube.com/watch?v=Ws9hDTwYXno
Deep Water Culture (DWC) Hydroponics System Tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=i3-9u-HtFG8
How to build a deep water culture hydroponics system
https://www.youtube.com/watch?v=bU6cEjWNw-g
How to build a deep water culture (DWC) hydroponic set up
https://www.youtube.com/watch?v=F1hIOCaIA_o
Home made deep water system for beginner
https://www.youtube.com/watch?v=y3KJCPIziXk
Kazanımlar ve beceriler STEM kapsamında uygulandı. Öğrenciler çalışma gruplarına ayrılarak grup üyelerinin görevlerini belirlediler, çalışma hakkında bildikleri, bilmeleri gerekenleri tespit ettiler, kullanabilecekleri malzemeleri belirlediler. Gerekli araştırmaları yaptılar. Planladıkları derin su hidroponik sistem kurulumu için şu malzemeleri kullanmaya karar verdiler:
Malzemeler:
Nane ve biber fideleri
Fideler için delikli kaplar (üzerine delikler açılmış pet bardaklar)
Strafor
Bulaşık süngeri
Derin, ışık geçirmeyen saklama kabı (25 L)
Hava taşı ve hava pompası
Bitki besleyici solüsyon (A besini ve B besini)
pH ölçer
pH düşürücü
Işık geçirmeyen saklama kabının üzerine strafordan bir kapak yapılarak üzerinde pet bardakların oturabileceği delikler açıldı. Saklama kabında hava taşının hortumu için de delik açılarak hava taşı kabın tabanına yerleştirildi. Pet bardaklar üzerinde delikler açıldı ve fideler bardaklara yerleştirildi. Fidelerin dik durması için destek malzeme olarak bulaşık süngerleri kullanıldı. Bitki solüsyonu hazırlandı ve bitki kökleri suyun içinde kalacak şekilde kabın içine su ve solüsyon konuldu. Strafor kapak kapatılarak havalandırma sistemi devreye sokuldu. Sistem yeterli ışık gören bir yere alınarak sistemin su seviyesi, pH’ı ve su sıcaklığı düzenli aralıklarla kontrol edildi. Suyun pH aralığı 5.5-6.5 arasında, su sıcaklığı ise 20-22 oC arasında tutulmaya çalışıldı.
Lise NİSAN Ayı Etkinlikleri
Aldemir Atilla Konuk Anadolu Lisesi
Yasemin Özlem DURMAZ
Faaliyetin Adı : Rotamız STEM Projesinin Nisan Ayı Küresel İklim Değişikliği
Faaliyet Grubu : 10. Sınıfı öğrencileri
Faaliyet uygulamasında Matematik , Fizik , Coğrafya , Görsel Tasarım ,Bilgisayar ders öğretmenleri ile işbirliği yapılmıştır.
Uygulama Süreci : 1 ay
HAZIRBULUNUŞLUK VE KEŞFETME : Öğrencilerin önbilgileri ve hazır bulunuşluklarını videolar üzerinden harekete geçildi. İklim değişikliği kavramı ile ilgili kamu spotu
https://csb.gov.tr/iklim-degisikligi-video-galeri ,
ardından Yazar ve İklim Değişikliği uzmanı Arif Ergin’in “İklim Değişiyor Biz Niye Değişmiyoruz”
https://www.youtube.com/watch?v=HUERAXd7m9svideosu
izletilerek öğrencilere; Sağlanan bilgilerden ne çıkarabilirsiniz? Bu bilgi hakkında hala hangi sorularınız var? yöneltildi.
İklim değişikliği sonucunda dünyamızda neler değişir?
Bitki duvarı için okulumuzda neresi uygun olabilir? Araştırılması .
Görsel sanatlar dersinde Renk Çemberi Bitki Duvarında ana renkler ve ara renklerle çalışmalar yapılır.
Coğrafya dersinde farklı toprak çeşitleri ile ilgili bilgiler verildi .Toprak örnekleri incelendi .
Matematik ve fizik derslerinde gerekli hesaplamalar ve problem çözme alıştırmaları yapıldı.
TASARIMIN KABATASLAK ÇİZİMİ - 3 BOYUTLU SİMÜLE HALİ :
Öğrenciler tarafından tasarım çizilerek simüle edildi.
GÜLVEREN ANADOLU LİSESİ
Danışman Öğretmenler: Meliha Karagür BAYRAKTAR - Biyoloji Öğretmeni
Ercan BAYRAKTAR- Fizik Öğretmeni
Zuhal ÖZBAY- İngilizce Öğretmeni
Etkinlik Konusu: Küresel Isınma
Etkinliğimiz 10.sınıf öğrencilerinden 20 kişilik bir grup gerçekleştirilmiştir. Güncel çevre sorunlarının sebeplerini ve olası sonuçlarının değerlendirilmesi ve birey olarak çevre sorunlarındaki rolü hakkında öğrencilerle grup değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu konu ile ilgili özellikle iklim değişikliği ve sonuçları hakkında daha akılda kalıcı olması için “İklim değişikliği kavramı ile ilgili kamu spotu” ardından Yazar ve İklim Değişikliği uzmanı Arif ERGİN’in “İklim Değişiyor Biz Niye Değişmiyoruz” adlı videoları izletilmiştir. Yerel ve küresel bağlamda çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik çözüm önerileri düşünülmüş ve doğal kaynakların sürdürülebilirliğinin önemi belirtilmiştir. Öğrenciler tüm bu süreç içerisinde gruplar oluşturup çalışmalar yapmış, etkinlik için hangi malzemelerin gerekli olduğunu belirlemişlerdir. Yapılan çalışmalardan sonra mühendislik tasarım süreçleri takip edilip “Bitki Duvarı“ yapımına başlanmıştır.
9.sınıftaki 25 öğrenciyle yapılmıştır. Öğrenciler pet şişeleri keserek kapaklarından ip geçirdiler. Pet şişenin parçalarını birbiri içine oturtarak üstteki bölümü toprakla alttaki bölümü suyla doldurdular. Toprağın birkaç mm altına domates, buğday ve maydanoz tohumları ektiler. Pet şişeler sınıfta ışık alacak şekilde duvar kenarına konuldu.
Faaliyetin Adı : Rotamız STEM Projesinin Nisan Ayı Küresel İklim Değişikliği
Faaliyet Grubu : ÖYG Grubu
Danışman Öğretmenler: Hatice ÜSTÜNER - Biyoloji Öğretmeni
Ramazan ALCA-Kimya Öğretmeni
Nasiye Yamaç Şahin - İngilizce Öğretmeni
Faaliyet Raporu:Dikey tarım ve hidroponik Sistem etkinlikleri yapıldı.
ANTALYA YUSUF ZİYA ÖNER FEN LİSESİ
10. sınıftan 5, 11. sınıftan 8 öğrenciyle çalışma yapılmıştır. Mart ayında okulumuzun çitlerine 10 adet sarmaşık ekilmiştir. Öğrenciler tarafından düzenli sulanarak bakımları yapılmıştır. Çilek ekim zamanı olan Nisan ayında da projemizin ikinci aşamasına geçilmiştir. Yeniden kullanım amacıyla su atık boruları kesilerek boyanmış, çitlere çamaşır telleriyle asılarak içlerine toprak doldurularak, çilek fideleri dikilmiştir.
Lise MAYIS Ayı Etkinlikleri
YUSUF ZİYA ÖNER FEN LİSESİ
Danışman Öğretmen: Dilara KILIÇ
Etkinlik 11. sınıf öğrencilerinden 6 kişilik bir grupla yapılmıştır. Öğrencilerle yenilenebilir ve yenilenemeyen enerji kaynaklarıyla ilgili bir dikkat çekme etkinliğinden sonra yakıt tasarrufu konusunda beyin fırtınası yapılmıştır. Köprü yapımının yolları kısaltarak fazla yakıt sarfiyatının ve artan karbon ayak izinin önüne geçmede geçmişte ve günümüzde çok sık kullanılan bir yöntem olduğundan bahsedilmiştir.
Golden Gate Köprüsü
https://www.youtube.com/watch?v=EPd2w5d_qAk
ve
Washington Tacoma Narrows köprüsü
https://www.youtube.com/watch?v=oZ5bk0QdRj0 belgeselleri izletilmiş. Bütün sınıfın katılımıyla sağlam ve dayanıklı bir köprü yapımında göz önüne alınması gereken durumlar beyin fırtınası yöntemiyle tahtaya aktarılmıştır.
Öğrenciler iki gruba ayrılmış, modellendirecekleri köprülerde bir grup tahta çubuklar kullanırken diğer grup plastik pipetler kullanmıştır. Tahta çubuk kullanan öğrenciler yapıştırma işlemini soğuk silikonla sağlarken, pipet kullanan grup izole bant kullanmıştır. Kullanılan materyallere göre maksimum taşıma ağırlığı hesaplanmıştır. Öğrenciler köprü modellemelerini kendileri çizerek, tasarımlarının getirdiği sınırlamalara ve dezavantajlara da kendileri farklı çözümler geliştirmeye çalışmışlardır. Bu noktalardan ele alındığında da öğrenciler hem karşılaştıkları sorunlara geliştirdikleri çözümlerle problem çözme becerilerini geliştirmişler hem de grupla çalışarak takım ruhu anlayışını güçlendirmişlerdir.
Muratpaşa – Aldemir Atilla Konuk Anadolu Lisesi
Yasemin Özlem DURMAZ
Faaliyetin Adı : Rotamız Stem Projesinin Mayıs Ayı - FİZİK /GÜNCEL ÇEVRE SORUNLARI
Konu : Yakıt Tasarrufu İçin Köprü Yapalım
Faaliyet Grubu : 10. Sınıfı öğrencileri
Faaliyet Uygulamasına Danışmanlık Eden Öğretmenlerimiz:
Matematik – Mühendislik – Bilgisayar :Matematik Öğretmeni ve Bilgisayar Formatörü Süleyman ŞANLI
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni : Yasemin Özlem DURMAZ
Tasarlanan Proje Adı : Ekoköprü-TR
Proje Uygulama Süreci : 1 ay
Projenin ortaya çıkış problemi :Yakıt tasarrufu nasıl yapılabilir? Çevre sorunlarına yakıt tasarrufunun katkısı olur mu ?
Sunulan Çözüm : Depreme dayanaklı köprülerle yollar kısalabilir ve yakıt tasarrufu olur.
Yapılan Uygulamalar-Ortaya Çıkan Ürünler:
· -Öğretmen ve öğrencilere- Yenilebilir ve yenilemez enerji kaynakları nelerdir?
· Yenilemez enerji kaynaklarını kullanmanın yol açtığı sorunlar nelerdir?
· Yakıt tasarrufu için nehir üzerine bir köprü yapmamız gerekiyor. Köprü yapımında neleri dikkate almamız gerekir? Soruları üzerinde düşünerek görüşlerini paylaştılar .
· Ardından Youtube ‘da konularla ilgili videolar izlendi .
· Boğaziçi Köprüsü Belgeseli (6 dk)
· https://www.youtube.com/watch?v=ie4f66sZ0IM
· Golden Gate Köprüsü
· https://www.youtube.com/watch?v=EPd2w5d_qAk (6 dk)
· Depreme dayanıklı köprü (4 dk)
· https://www.youtube.com/watch?v=BpCjGiQqjRM
- Ardından öğrenci grubuna ve proje ekibinde yer alan diğer branş öğretmenleri ile işbirliği içinde planın incelenerek ve tasarı yapılması
-Oluşturulan model açıklaması ve tanıtımı yapıldı.
Faaliyetin Adı : Rotamız Stem Projesinin Mayıs Ayı - FİZİK /GÜNCEL ÇEVRE SORUNLARI
Konu : Yakıt Tasarrufu İçin Köprü Yapalım
Faaliyet Grubu :9. ve 10. Sınıfı öğrencileri
Danışman Öğretmen RAMAZAN ALCA
Yakıt Tasarrufu İçin Köprü Etkinliği 9. ve 10. sınıf öğrencileri ile çalışılmıştır. Fizik alanında güncel çevre sorunları, basınç, kuvvet, dayanıklılık kavramları araştırıldı. Öteleme kinetik enerjisi, yer çekimi potansiyel enerjisi ve esneklik potansiyel enerjisinin bağlı olduğu değişkenleri analiz edildi. Cisimlerin denge şartlarını açıklandı. Matematikle ilişkisinde İki üçgenin eş olması için gerekli asgari koşulları değerlendirildi. Dik prizmaların uzunluk, alan ve hacim bağlantılarını oluşturuldu. Coğrafya alanında Doğal ortamda insan etkisiyle meydana gelen değişimleri sonuçları açısından değerlendirildi. Türkiye’deki su varlığını verimli kullanmanın ekonomik, sosyal ve kültürel etkilerini değerlendirildi. Görsel Sanatlar alanında Işık-renk ve boya-renk ayrımını yapıldı. Üç boyutlu çalışmalarında sanatsal düzenleme ilkeleri uygulandı. Tarih te Osmanlı coğrafyasındaki zanaat, sanat ve kültür faaliyetleri ile bunlara bağlı olarak sosyal hayatta meydana gelen değişimleri analiz edildi. Bilgisayar Biliminde ise Metin tabanlı geliştirme ortamlarının temel yapısını ve özellikleri açıklandı. Ayrıca konu ile ilgili çeşitli videolar izlendi.
GÜLVEREN ANADOLU LİSESİ
Danışman Öğretmenler: Ömer GÜNEĞİ – Matematik Öğretmeni
Ercan BAYRAKTAR- Fizik Öğretmeni
Zuhal ÖZBAY- İngilizce Öğretmeni
Etkinlik 11. sınıf öğrencilerinden 4 kişilik, 10. Sınıflardan 2 kişilik iki grupla yapılmıştır. Yenilenebilir ve yenilenemeyen enerji kaynaklarının etkileri üzerinde durulmuştur. Yakıt tasarrufu konusunda öğrencilerle beyin fırtınası yapılmıştır. Köprülerin zaman ve yakıt tasarrufu, emisyon azalımı, trafik rahatlığı gibi çok sayıda avantaj sunduğu anlatılmıştır.
Boğaziçi Köprüsü Belgeseli
https://www.youtube.com/watch?v=ie4f66sZ0IM
izletilerek sağlam ve dayanıklı bir köprü yapımında göz önüne alınması gereken durumlar beyin fırtınası yöntemiyle akıllı tahtaya aktarılmıştır.
Birinci grup öğrenciler modellendirecekleri köprüde bir grup tahta çubuklar kullanmıştır. Tahta çubuk kullanan öğrenciler yapıştırma işlemini sıcak silikon ve tel zımbadan faydalanarak sağlamışlardır. İkinci grup öğrenciler PVC plastik lambri, tahta boğaz çubuğu, alüminyum kompozit bakır tel, strafor köpük ve sprey boya malzemelerini kullanmıştır. Köprü altındaki deniz olan kısım için PVC lambri konulmuştur. Köprünün ayakları boğaz çubuğu ile, köprü yolu alüminyum kompozit ile ve köprü halatları bakır tel ile yapılmıştır. Boyama için sprey boya ile mavi renk kullanılarak süslenmiştir. Öğrenciler kullandıkları gereçlere göre en fazla taşıma ağırlığı hesaplamışlar, köprü modellemelerini kendileri çizerek, tasarımlarının getirdiği sınırlamalara ve yarar yitirimlerine farklı çözümler geliştirmeye çalışmışlardır. Karşılaşılan sorunlara geliştirdikleri çözümlerle sorun çözme becerilerini geliştirip takım ruhu anlayışını güçlendirmişlerdir. Bu ekip çalışması etkinliğiyle öğrencilerin ortak hedef belirlemesine yardımcı olunmuş, farklı fikirlerin ortaya çıkması sağlanmış ve öğrenciler arası iletişim kuvvetlendirilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder